Siła strategii drugiej najniższej ceny
Dowiedz się, jak bycie drugą najtańszą propozycją na rynku może wzmacniać Twoją firmę i podnosić wartość marki
Rynek e-commerce jest wyjątkowo konkurencyjny, gdyż konsumenci mogą łatwo porównywać ceny i znaleźć sprzedawcę z najniższą ceną, u którego dokonają zakupu. To sprawia, że ustalanie cen staje się priorytetem dla firm, które chcą zachować konkurencyjność.
strategia cenowa jest niezbędna do skutecznej rywalizacji na rynku e-commerce. PriceShape to narzędzie, które pomaga w opracowaniu zaawansowanych i skutecznych strategii cenowych dla różnych kategorii produktów, zapewniając osiągnięcie optymalnych cen w celu maksymalizacji marży zysku.
Chroń swoje marże i bądź drugą najtańszą opcją
Ustalanie różnych strategii cenowych dla każdego produktu może być czasochłonne i skomplikowane, dlatego nasi klienci, zwłaszcza ci zajmujący się zarządzanie produktem, często wybierają prostszą drogę, decydując się na strategię cenową opartą na całym asortymencie lub grupach produktów. Najczęściej stosowanym podejściem jest strategia cenowa, która dąży do dorównania najtańszemu konkurentowi na rynku. W tym wpisie na blogu omówimy korzyści płynące z przyjęcia strategii cenowej, która dopasowuje się do drugiego najtańszego konkurenta. Jest to taktyka, którą menedżerowie produktu mogą wykorzystać do zrównoważenia konkurencyjności i zyskowności.
Strategia ta wymaga tyle samo wysiłku co dopasowanie do najtańszego konkurenta na rynku, lecz oferuje dodatkowe korzyści.
Przykład
Sprzedajesz zegarek i nie widzisz potrzeby, by być najtańszym konkurentem na rynku, ponieważ Twoja marka na tym się nie opiera. Zamiast więc dopasowywać się cenowo do najtańszego konkurenta, który oferuje produkt za 140,6 euro, możesz oprzeć swoją cenę na drugiej najtańszej opcji. Dzięki tej strategii możesz pozostać konkurencyjny, jednocześnie chroniąc swoje marże. Poniższa grafika pokazuje, jak można analizować wskaźniki wydajności produktu na naszej platformie.
Strategia zawsze zmierza do wyrównania z drugim najtańszym konkurentem, co oznacza, że jeśli ten konkurent obniży cenę do 140,6 euro i stanie się liderem cenowym, Twoja cena zostanie dynamicznie obniżona i dopasowana, jeżeli marża na to pozwala; dzięki temu utrzymasz konkurencyjność i dostosujesz się do rynku.
→ Przeczytaj więcej o funkcji PriceShape: Monitorowanie konkurencji
Wskazówka
Ta strategia także działa uwzględniając ceny z kosztami wysyłki,
jeśli chcesz wziąć pod uwagę całkowitą cenę swoich konkurentów.
Strategia, która wspiera wartość marki
Jednym z istotnych czynników przy wdrażaniu strategii drugiej najtańszej opcji jest utrzymanie postrzeganej wartości. Chociaż oferowanie konkurencyjnych cen jest kluczowe, równie ważne jest zapewnienie, że klienci odbierają Twoje produkty i usługi jako wartościowe. Oznacza to skupienie się na aspektach wykraczających poza cenę, takich jak jakość produktu, obsługa klienta, reputacja marki i unikalne propozycje sprzedaży.
Bycie drugą najtańszą opcją może wypromować Twoją markę jako oferującą doskonały stosunek jakości do ceny bez rezygnacji z jej jakości. To może przyciągnąć klientów gotowych zapłacić nieco ekstra za dodatkowe korzyści lub funkcje. Dlatego ważne jest, aby skutecznie komunikować te propozycje wartości grupie docelowej za pomocą działań marketingowych i przekazów produktowych.
Dodatkowo regularne ponowne ocenianie strategii cenowej i pozycjonowania rynkowego jest kluczowe, by nadążać za zmiennym dynamiką rynku i otoczeniem konkurencyjnym. Monitorowanie trendów w cenach konkurencji, preferencji klientów oraz rozwoju branży pomoże Ci dopracować strategię i utrzymać konkurencyjność w długim okresie.
Długoterminowa strategia
Nie ogranicza się ona tylko do wyboru drugich najtańszych konkurentów do porównania; została zaprojektowana, by podnieść wartość rynkową, omijając najtańszego konkurenta. Z czasem Twoja marża wzrośnie, jeśli liderzy cen zauważą to i podniosą swoje ceny. Wówczas Twoja strategia podąży za tym kierunkiem i wzrośnie o ten sam procent, co pozwoli Ci pozostać drugim najtańszym graczem w stosunku do wybranego konkurenta.
Bycie drugą najtańszą opcją na rynku może być strategicznym ruchem dla balansowania konkurencyjności i zyskowności, ale niezbędne jest także skoncentrowanie się na dostarczaniu wartości i efektywnym dopasowaniu do zmian rynkowych.
Jeśli zdecydujesz się wykorzystać Priceshape jako swoje główne narzędzie do ustalania cen, możesz liczyć na stałe wsparcie i współpracę z naszym zespołem ds. sukcesu klienta. Czy chciałbyś zobaczyć prezentację naszej platformy?