Jednym z najbardziej fascynujących aspektów przygody iEar z PriceShape było to, jak szybko platforma zaczęła przynosić korzyści. "W ciągu kilku tygodni zauważyliśmy mierzalne usprawnienia," podkreśla Freek, założyciel iEar. "Od optymalizacji cen po poprawę wyników reklam Google Shopping , dane i automatyzacja zrewolucjonizowały naszą działalność."
W 2024 roku Freek dostrzegł potrzebę efektywniejszego zbierania danych rynkowych o produktach, które oferuje iEar. Codzienne ręczne przeglądanie produktów, by śledzić ceny konkurencji, stało się uciążliwe. "By być konkurencyjnymi, musimy wiedzieć, jak działają nasi konkurenci, by skutecznie reagować," tłumaczy Freek. iEar, specjalizując się w systemach audio klasy premium, rozumie, że ich klienci często badają rynek online przed zakupem.
Pracując w branży, w której ceny dostawców i dynamika rynku są kluczowe, iEar staje przed wyzwaniem, jakim jest nadążenie za tym wszystkim bez odpowiednich narzędzi. Dzięki PriceShape, iEar uzyskało dogłębną wiedzę na temat cen dostawców i działań konkurencji. "Przed PriceShape nie mieliśmy dostępu do tak szczegółowych danych rynkowych, a ich zbieranie było czasochłonne," wspomina Freek. "Teraz mamy jasny obraz trendów cenowych, co pozwala nam podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące zakupów i strategii cenowych, aby zachować konkurencyjność."
Z PriceShape możesz łatwo śledzić trendy rynkowe, dynamicznie dostosowywać ceny i maksymalizować zyski na każdym etapie życia produktu.
Dzięki PriceShape iEar wdrożyło wiele strategii cenowych, co pozwala im utrzymać konkurencyjność i ochronę marż. ''Nasze strategie cenowe są teraz oparte na wiarygodnych danych w czasie rzeczywistym, a nie na domysłach," mówi Freek. "Dzięki PriceShape możemy dynamicznie dostosowywać ceny, zapewniając atrakcyjność dla klientów, bez konieczności niepotrzebnych zniżek."
Peter, Manager ds. sukcesu klienta w PriceShape, zauważa: "iEar należy do klientów, którzy rozumieją, że czas poświęcony na pracę w PriceShape przekłada się na ich ROAS." Już od samego początku ich wdrożenia poznali różne funkcje platformy, co pozwoliło mi pomóc im w pełnym wykorzystaniu jej możliwości.”
Peter dodaje, "Rzadko spotyka się klientów, którzy tworzą szczegółowy przegląd, aby mieć całościowy obraz danych poszczególnych marek. Dzięki tak systematycznemu podejściu Freekowi było znacznie łatwiej wdrożyć różnorodne strategie cenowe w jego asortymencie produktów."
Poza samymi cenami, iEar korzysta z danych wygenerowanych przez PriceShape, aby optymalizować efektywność Google Shopping. Dzięki koordynacji strategii cenowych z działaniami reklamowymi firma uzyskała lepszy zwrot z wydatków marketingowych. "Efekt był natychmiastowy." „Nasz ROAS znacznie się poprawił, dzięki temu, że teraz promujemy produkty w optymalnych punktach cenowych i pozostajemy konkurencyjni,” — mówi Freek.
Korzystanie z danych wyjściowych PriceShape jako dodatkowego źródła upraszcza tworzenie kampanii, umożliwiając grupowanie produktów według specyficznych reguł cenowych. Pozwala to na skuteczniejsze licytowanie, bazując na cenach konkurencji. Zapewnia to, że budżet jest wydawany tam, gdzie przynosi największe korzyści, maksymalizując zyski i skuteczność reklam.
Peter dodaje: „Świadomość poziomu zysków jest kluczem do efektywnej strategii cenowej.” Korzystając z etykiet niestandardowych do grupowania produktów, iEar może skoncentrować swój budżet marketingowy na najbardziej konkurencyjnych produktach, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży.
Kiedy zapytano dlaczego iEar wybrało PriceShape, Freek podkreślił intuicyjność platformy, praktyczne dane oraz wsparcie na wysokim poziomie. "Okres próbny utwierdził nas w przekonaniu, że PriceShape sprosta naszym wymaganiom. Platforma jest prosta w obsłudze, a zespół wsparcia jest zawsze gotowy pomóc w przypadku jakichkolwiek pytań. Taki poziom obsługi naprawdę robi różnicę."