Blog o strategiach cenowych, optymalizacji i e-commerce

Korzyści z tworzenia pliku asortymentowego

Autor: Nikolaj Lauridsen | 2024-07-23 03:00:00

 

W dzisiejszym konkurencyjnym rynku nigdy wcześniej nie było ważniejsze, aby być na bieżąco. Musisz mieć przegląd swoich konkurentów, ich cen oraz liczby sprzedawców, którzy aktualnie wystawiają Twoje produkty. Te dane pomogą Ci pozostać trafnym i zmniejszyć ryzyko posiadania zapasów, które są słabymi sprzedawcami, nie przynoszą zysków lub nie cieszą się zainteresowaniem klientów.

Dzięki tym danym możesz podejmować świadome decyzje dotyczące optymalizacji asortymentu poprzez analizę wydajności produktu. Pomoże to ustalić, na czym należy się skupić oraz które produkty warto wycofać z oferty.

Wszystkie te funkcje są dostępne w Twoim głównym kanale w PriceShape. W tym wpisie na blogu omówimy nowy kanał asortymentowy i wyjaśnimy, jak pomaga on skupić się na odpowiednich produktach.

 

Nowy kanał asortymentowy

Wprowadzenie nowych produktów do asortymentu może być sporym wyzwaniem. Niektóre produkty mogą być bardzo istotne, ale zmierzyć się z dużą konkurencją. Dodatkowo, nowe produkty, które chcesz wprowadzić, mogą mieć ceny znacznie niższe niż przewidywane, co utrudnia dopasowanie ich do ustalonych cen zakupu. Tworzenie pliku danych o asortymencie pozwala podejmować decyzje uważnym na dane, określając, które produkty traktować priorytetowo. Możesz:

  • Zidentyfikować luki i możliwości na rynku przed konkurencją.
  • Uzyskać przewagę konkurencyjną zanim zdecydujesz się na wprowadzenie produktu.
  • Pomaga w negocjacjach cenowych i decyzjach zakupowych.

 

Zidentyfikować martwe zapasy

Niesprzedane produkty zamieniające się w martwe zapasy to duży problem, prowadzący często do obniżonych wyprzedaży w outletach. Martwe zapasy zajmują cenne miejsce magazynowe i uszczuplają zyski. PriceShape ułatwia automatyczne identyfikowanie wolno rotujących produktów, co pozwala podjąć działanie, zanim będzie za późno.

 

Kanał marek własnych

Jeśli działasz z produktami marek własnych, prawdopodobnie określiłeś ceny na początku ich wprowadzenia. Od tego czasu ceny mogły być dostosowane lub nie. Dodanie tych produktów do PriceShape i znalezienie podobnych produktów zapewnia właściwą cenę dla Twojego asortymentu marek własnych.

Powiązane funkcje platformy PriceShape: Optymalizacja marketingu

Przynosi to korzyści takie jak:

  • Zachowanie kontroli nad cenami istotnego asortymentu
  • Śledzenie wahań rynkowych - dynamiczne ustalanie cen
  • Percepcja produktów przez konsumentów
  • Poprawa rentowności

Jeśli chcesz lepiej zrozumieć swoje produkty i zarządzać nimi na podstawie danych, skontaktuj się z Menedżerem ds. sukcesu klienta, aby uzyskać więcej informacji i rozpocząć pracę z nowym źródłem asortymentu. Nie jesteś jeszcze naszym klientem? Zatem umów się na spotkanie z jednym z naszych specjalistów ds. produktów już dziś, aby dowiedzieć się, jak dane o cenach mogą wzbogacić Twoją firmę.