Czy masz w swoim magazynie odpowiednie produkty na Czarny Piątek 2023?

Jako osoba kupująca odgrywasz kluczową rolę podczas Czarnego Piątku. Podejmowanie świadomych decyzji w oparciu o dokładne dane jest niezbędne; przeczytaj w tym poście, o jakie dane chodzi.

Picture of Jonas Laursen
Jonas Laursen
Follow us on social media

 

Przygotuj odpowiednie produkty na Czarny Piątek

 

Ten wpis na blogu powstał z myślą o osobach, które pracują w dziale zakupów na stanowisku nabywcy w sklepie internetowym. Naszym celem jest ułatwienie Ci przygotowań do pracowitego okresu Czarnego Piątku.. Jako nabywca odgrywasz kluczową rolę w zapewnieniu, że Twój sklep internetowy będzie posiadać w magazynie odpowiednie produkty, które zaspokoją popyt oczekiwany podczas Czarnego Piątku. Aby odnieść sukces w tym niezwykle pracowitym okresie, konieczne jest podejmowanie świadomych decyzji w oparciu o dokładne dane i odpowiednie planowanie strategiczne.

 

Analiza dotychczasowych danych ze sprzedaży

Jedną z najskuteczniejszych metod przygotowania się na Czarny Piątek jest analiza wcześniejszych danych sprzedażowych. Wyprzedaże z okazji Czarnego Piątku z poprzednich lat mogą pomóc Ci w zidentyfikowaniu trendów i wzorców popytu. Pozwoli to lepiej zrozumieć, które produkty są modne, a na które jest mniejszy popyt. Dzięki tej wiedzy możesz dostosować swoje zapasy i upewnić się, że najbardziej poszukiwane produkty są dostępne w dużych ilościach, minimalizując jednocześnie ryzyko wystąpienia nadwyżki zapasów w przypadku mniej popularnych artykułów. Także analiza okresu poprzedzającego Czarny Piątek pozwala uzyskać wgląd w najnowsze trendy i tendencje rynkowe.

Z tego względu korzystna staje się współpraca z zespołami ds. sprzedaży i marketingu. Mogą one zapewnić Ci analizę zachowań konsumentów i przedstawić ogólne trendy rynkowe. Śledzenie różnych platform mediów społecznościowych może być również pomocne, aby zobaczyć, co jest popularne wśród Twoichdocelowych odbiorców, szczególnie na platformach takich jak TikTok, Pinterest, Instagram i Facebook. Na przykład może istnieć duże zapotrzebowanie na konkretną markę lub produkt i warto znać te informacje, aby móc zamówić odpowiednie ilości danego towaru.

Zapasy na Czarny Piątek

Opracowanie odpowiedniej strategii cenowej

Cena jest kluczowym czynnikiem wpływającym na osiągnięcie sukcesu w Czarny Piątek. Konsumenci oczekują atrakcyjnych ofert i konkurencyjnych cen, dlatego ważne jest opracowanie strategii cenowej, która przyciągnie klientów, zapewniając Ci jednocześnie odpowiedni zysk. Praktycznym podejściem będzie zatem analiza cen konkurencji i poprzednich ofert z okazji Czarnego Piątku. W ten sposób, we współpracy z zespołem e-commerce, możesz strategicznie pozycjonować swój sklep internetowy, zapewniając sobie konkurencyjne ceny, które pozwolą Ci zachować dobrą marżę zysku. Weź także pod uwagę dynamiczną wycenę, którą można dostosowywać w czasie rzeczywistym, aby reagować na zmiany popytu i otoczenie konkurencyjne podczas Czarnego Piątku.

Możesz dokonać analizy na temat tego, które produkty powinny przyciągnąć odwiedzających do Twojego sklepu internetowego. Być może konieczne będzie zachowanie wyjątkowej konkurencyjności w zakresie tych produktów. Możesz wykorzystać swoją historię danych do oszacowania rynku, znalezienia najniższych cen, odpowiedniego zaplanowania kampanii, a nawet umieszczenia produktu w swoim kolejnym newsletterze.

Jednocześnie warto określić, które pozycje powinny zwiększyć Twoją średnią marżę zysku i wartość koszyka, co niekoniecznie musi odpowiadać najniższej cenie na rynku.

Możesz nawet zautomatyzować dostosowywanie cen w oparciu o skuteczność sprzedaży produktu. Jeśli sprzedaż przekracza Twoje oczekiwania, a pozostały Ci zapasy zaledwie na kilka dni, podniesienie ceny może być dobrym pomysłem, aby zwiększyć zysk.

 

Ścisła współpraca z dostawcami

Aby Czarny Piątek zakończył się sukcesem, niezbędna jest ścisła współpraca z dostawcami. Rozpocznij dialog z nimi z dużym wyprzedzeniem, aby móc omówić oczekiwania dotyczące wielkości sprzedaży i harmonogramu dostaw. Jasna komunikacja z dostawcami może pomóc uniknąć opóźnień i zapewnić, że będą mieć wystarczającą ilość zapasów na pracowity okres.

Ponadto dobre relacje z dostawcami zapewnią, że uzyskasz wszystkie niezbędne informacje potrzebne do odpowiedniego przygotowania się. Na przykład dostawca może wprowadzić jakiś nowy produkt, na który istnieje potencjalny popyt wśród Twoich docelowych odbiorców. Wiedząc o tym z wyprzedzeniem, możesz złożyć odpowiednie zamówienie w przedsprzedaży i upewnić się, że ten produkt jest dostępny w magazynie.

Możesz zaplanować spotkanie z jednym ze swoich dostawców. Możesz rozważyć także sporządzenie listy wszystkich produktów, aktualnej sprzedaży i cen rynkowych. W ten sposób możesz przeanalizować, o ile Twój asortyment jest droższy od cen obowiązujących na rynku. Łącząc to z marżą zysku, możesz zacząć obliczać, ile rabatu musisz wynegocjować, aby zachować konkurencyjność.

Przed złożeniem większego zamówienia dobrym pomysłem jest również sprawdzenie liczby pozycji, które zamierzasz zamówić. Należy ponownie rozważyć, czy różnica między sugerowaną ceną detaliczną a ceną najtańszego konkurenta jest większa niż ustawiona przez Ciebie tolerancja procentowa.

Ścisła współpraca z dostawcami

Jak możemy Ci pomóc?

Aby ułatwić sobie odpowiednie przygotowanie i usprawnić decyzje zakupowe, warto skorzystać z narzędzi takich jak PriceShape. Jesteśmy narzędziem do optymalizacji cen, które integruje dane dotyczące Twoich zapasów i sytuacji na rynku, aby zapewnić Ci cenne spostrzeżenia i analizy dotyczące konkurencji.

Wykorzystując PriceShape, możesz łatwo monitorować ceny konkurencji, identyfikować produkty podatne na cenę i dostosowywać swoje ceny, aby przyciągnąć więcej klientów. Dane te mogą być również pomocne w rozpoczęciu produktywnych rozmów z dostawcami. Na przykład dane o cenach konkurencji mogą pomóc Ci w dyskusjach negocjacyjnych, zwiększając Twoją pozycję przetargową.

Dynamiczna wycena i raportowanie w PriceShape pozwalają śledzić zmiany cen w czasie rzeczywistym i reagować na warunki konkurencyjne i zmiany popytu. Dzięki temu podczas Czarnego Piątku zawsze zachowujesz najbardziej optymalne ceny dla swojej działalności, w rezultacie zapewniając klientowi najwyższą jakość.

Więcej o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie, możesz przeczytać tutaj.

 

Jonas Laursen

 

Newsletter

Bądź na bieżąco dzięki newsletterowi PriceShape 

Możesz spodziewać się wielu ciekawych treści i aktualizacji w naszym biuletynie, takich jak bezpłatne webinaria i blogi. Staramy się dzielić naszą wiedzą i informować ludzi o cenach i trendach w świecie e-commerce.